Geschreven door Thomas Krogh Jensen,
Voormalig directeur marketing, Aon
Geschreven door Thomas Krogh Jensen,
Voormalig directeur marketing, Aon
Digitale campagnes en hoge responsrates voor AON
Onze klanten hadden veel succes met een mobiele campagne, gericht op jonggepensioneerden. In deze campagne werd een op maat gemaakte versie van Visma Addo gebruikt. Ons doel was een zo groot mogelijke respons door simpelweg met de doelgroep te praten en digitale handtekeningen te gebruiken.
We kozen voor Visma Addo omdat we mobiele campagnes wilden uitvoeren met een bijbehorende digitale handtekening. Aan deze campagnes deden twee klanten van ons mee, met in totaal 2.700 medewerkers. Ze zijn uiteindelijk allemaal overgestapt naar een nieuwe pensioenregeling.
" "Meteen na afloop van de campagne hadden we al een responsrate van 25 tot 30%. Gebaseerd op onze ervaring is dat veel hoger dan we met een ouderwetse voorlichtingsbijeenkomst gehad zouden hebben "
Thomas Krogh Jensen, voormalig directeur marketing AON
We hebben arbeidsintensieve, handmatige processen geautomatiseerd.
Vroeger zouden we voor alle 2.700 medewerkers bijeenkomsten organiseren. Een enorme klus voor zoveel mensen. De mobiele campagne van Visma Addo en het bijbehorende digitale ondertekenen, heeft iedereen tijd en geld bespaard. De kostenbesparingen werden bereikt doordat veel van dedeelnemers hun overeenkomst digitaal hebben ontvangen en ondertekend. Veel processen die vroeger handmatig gingen, zijn nu geautomatiseerd.
Het succes van de campagne kwam ook omdat het ons gelukt is om de ontvangers te bereiken op de plek waar ze zich bevonden en op het platform van hun voorkeur.
Over Aon
Aon Denmark is een dochtermaatschappij van Aon plc, het grootste consultancy bedrijf ter wereld op het gebied van schadeverzekeringen/risk management, pensioensverzekeringen en herverzekeringen. Aon in Denemarken maakt deel uit van een wereldwijd netwerk van 500 kantoren in 120 landen. AON heeft in totaal 72.000 medewerkers – waarvan 220 in Denemarken.